fredag 4 december 2009

Kort rapport o nytt möte

Gårdagens möte ägnades mest åt situationen i Iran, men vi kunde också hälsa en del nya medlemmar välkomna o disktuera lite kring Ghana o annat.
En sak som kom upp o jag gänrna tar in synpunkter på är om vi kan få en fastare organsiation - jag tycker det är svårt då deltagandet är så varierande, pga resor o andra åtaganden...
Ngt jag glömde ta upp var möjlligheten att starta en studiecirkel om Ghana (o naturligtvis även andra ämnen, det tidiagre förslaget Afghanistan stöp ju tyvärr, pga av omfånget o den massiva arbetsinsats som skulle krävts) - som ett led i den planerade omvärldsanalys, som jag tänker genomföra (efter genomgången kurs i detta, som sagts - på Forum syd).
Det kommer en ny kurs på Forum S som jag tänker gå den 23/1, om hur man skriver projket (minns inte den exakta titeln).
Nästa möte blir den 15/1 o vi får då ev besök av Lotta Hedström, som både sitter i green froum o Svenska Afghansitan kommittéen o därför kan informera om verksamheten där o läget/politiken i Afghansitan.
Sen närmar sig tiden för vårt återbesök fr Ghana o alla medlemmar är välkomna att delta i värdskapet.
MGH Hans A.

Inga kommentarer: